Post by Jerzy on Mar 31, 2010 16:44:46 GMT -5
Matura ustna z języka angielskiego na poziomie podstawowym składa się z dwóch części:
-rozmowy sterowane
-opis ilustracji
Uczeń wchodząc do sali losuje zestaw dla siebie (jeden spośród 50). Każdy ma na przygotowanie się 5 minut i 10 minut na odpowiedz. W trakcie przygotowywania uczeń może robić notatki na osobnej kartce, z których może korzystać podczas odpowiedzi. Po egzaminie kartka ta zostaje w sali.
Rozmowy sterowane.
Część ta polega na przeprowadzeniu z egzaminującym 3 rozmów:
-uzyskiwanie i udzielanie informacji
-relacjonowanie wydarzeń
-negocjowanie
Pod każdą scenką jest podana informacja, kto rozpoczyna rozmowę ? uczeń czy egzaminator. Uczeń może uzyskać po 3 punkty za każde zadanie (jeden poprawnie zrealizowany myślnik to jeden punkt).
Opis obrazka
Następnym zadaniem jest opis obrazka i odpowiedź na dwa pytania zadane przez egzaminującego. Uczeń wcześniej może przygotować się do opisu. Wypowiedz powinna uwzględnić opis sytuacji, przedmiotów i osób przedstawionych na ilustracji, nie musi być jednak bardzo szczegółowa. Zadawane pytania ma na zestawie tylko egzaminator i uczeń powinien odpowiedzieć od razu. Pierwsze z nich odnosi się ściśle do obrazka, drugie dotyczy tematu ilustracji i może odnosić się do osobistych doświadczeń. W tej części można uzyskać 6 pkt (dwa za obrazek i po dwa za pytania). Na końcu uczeń jest oceniany za umiejętności językowe. Punktacja ta wynosi 5-0 pkt. Egzaminatorzy biorą pod uwagę przede wszystkim jasność przekazywanych informacji. Umiejętności językowe oceniane są łącznie za wszystkie zadania
Kolejność wykonywania zadań zależy od ucznia. Warto pamiętać,że na egzaminie nie można korzystać ze słowników i innych pomocy naukowych.
Maksymalnie można uzyskać 20 pkt. Aby zdać trzeba zdobyć 30% czyli 6 pkt.
www.e-angielski.com/egzaminy-z-jezyka-angielskiego/matura-ustna-z-jezyka-angielskiego-na-poziomie-podstawowym
Przykładowe dialogi:
1.Podczas pobytu w Londynie planujesz spędzenie weekendu w Brighton.Dowiedz się w informacji turystycznej o;
-dojazd na miejsce środkami komunikacji publicznej;
-możliwość rezerwacji taniego zakwaterowania;
-atrakcje turystyczne Brighton.
2.Jesteś na kursie językowym w Anglii.W wolnym czasie chcesz iść na basen.Dowiedz się od opiekuna grupy:
-gdzie znajduje się najbliższy basen:
-w jakich godzinach jest otwarty;
-ile kosztuje wstęp dla studentów;
3.Jesteś w Londynie i poszukujesz mieszkania do wynajęcia.Telefonujesz pod numer który znalazłeś/-aś w ogłoszeniu.Spytaj o;
-lokalizację mieszkania;
-umeblowanie;
-cenę wynajmu;
4.Cudzoziemiec mówiący/Cudzoziemka mówiąca po angielsku wynajmuje u Ciebie pokój.Udziel mu/jej informacji;
-jak dotrzeć do najbliższego banku
-gdzie najlepiej robić codzienne zakupy
-czy w sklepach można płacić kartą kredytową
5.Amerykanin/Amerykanka,którego/którą poznałeś/-aś na
pragnie odwiedzić Cię w Polsce.Telefonuje chcąc ustalić termin wizyty.
-Powiedz,jaki termin jego/jej przyjazdu jest najdogodniejszy
-spytaj o planowaną długość pobytu w Polsce
-doradź jakie ubranie powinien/powinna zabrać ze
pogodę.
6.Chcesz wynająć pokój w hotelu Exeter. Dzwonisz do hotelu.
-Zapytaj jakimi pokojami dysponują
-Dowiedz się o cenę pokoju który Cię interesuje
-Spytaj o dodatkowe ulgi w hotelu.
7.Starasz się o prace w międzynarodowej firmie.Rozmawiasz z potencjalnym pracodawcą.
-Przedstaw swoje kwalifikacje
-Powiedz,dlaczego interesuje Cie ta oferta
-Przedstaw cechy charakteru predysponujące Cię do tej pracy
8.Jesteś w Londynie. Chcesz zmienić rezerwacje biletu. Dzwonisz do przedstawiciela British Airways.
-Podaj szczegóły dotyczące aktualnego biletu.
-Spytaj o najbliższe wolne terminy lotu do Polski
-Dokonaj rezerwacji
9.Jesteś w muzeum w Londynie. Rozmawiasz z osobą oprowadzającą turystów.Dowiedz się;
-Gdzie możesz zobaczyć interesującą Cię kolekcję
-Czy wolno robić zdjęcia w muzeum
- O możliwość kupna pamiątek
10.Na wakacjach poznajesz cudzoziemca/cudzoziemkę i chcesz się coś o nim/niej dowiedzieć. Spytaj go/ją;
-skąd pochodzi
-czym się zajmuje
-na jak długo planuje swój pobyt w Polsce
11.Spędzasz wakacje w Londynie. Chcesz wybrać się na wycieczkę nad morze.Rozmawiasz z pracownikiem biura podróży.Dowiedz się;
-jaką nadmorską miejscowość poleca
-jaka jest cena trzydniowej wycieczki
-co jest wliczone w cenę
12.Jesteś na kursie językowym w Anglii. Telefonujesz do kina,żeby dowiedzieć się;
-jaki jest repertuar na nadchodzący weekend
-o godzinę projekcji filmu,który Cię zainteresował
-o cenę biletu
13.Przyjechałeś/-aś na kurs w szkole językowej w Bournemouth.Dowiedz się od opiekuna grupy;
-co można robić w wolnym czasie
-czy planowane jest zwiedzanie Londynu
-gdzie można najtaniej zrobić zakupy
14.Rozmawiasz z turysta/-ą z USA na ulicy w Twoim mieście.Poinformuj ją/go;
-jakim autobusem dostać się na dworzec kolejowy
-ile czasu zajmie dojazd na dworzec
-ile kosztuje bilet autobusowy
15. Jesteś w dużej księgarni w Londynie . Chcesz kupić książkę , ale nie możesz jej znaleźć na półkach spytaj sprzedawcę :
- gdzie szukać interesującej cię pozycji
- jaka jest jej cena
- czy można płacić kartą kredytową
16. Masz odebrać z lotniska kolegę / koleżankę z Australii , którego / -ą znasz z korespondencji . Rozmawiasz z nim / nią przez telefon kilka dni przed jego / jej przylotem
- spytaj o godzinę przylotu
- dowiedz się jak możesz go / ją rozpoznać
- zaproponuj miejsce spotkania na lotnisku
17. Dzwonisz do szkoły językowej w Brighton dowiedz się o
- cenę dwutygodniowego kursu
- terminy kursów wakacyjnych
- rodzaj zakwaterowania
18. Rozmawiasz z urzędnikiem imigracyjnym na lotnisku
Powiedz :
- jaki jest cel twojej wizyty w Wielkiej Brytanii
- gdzie się zatrzymasz
- jaką kwota pieniędzy dysponujesz
19. Twój znajomy / twoja znajoma z Anglii wrócił / - a z tygodniowego pobytu w górach . Zapytaj ;
- czym podróżował / - a
- gdzie mieszkał / - a
- jak spędzał / -a czas
-rozmowy sterowane
-opis ilustracji
Uczeń wchodząc do sali losuje zestaw dla siebie (jeden spośród 50). Każdy ma na przygotowanie się 5 minut i 10 minut na odpowiedz. W trakcie przygotowywania uczeń może robić notatki na osobnej kartce, z których może korzystać podczas odpowiedzi. Po egzaminie kartka ta zostaje w sali.
Rozmowy sterowane.
Część ta polega na przeprowadzeniu z egzaminującym 3 rozmów:
-uzyskiwanie i udzielanie informacji
-relacjonowanie wydarzeń
-negocjowanie
Pod każdą scenką jest podana informacja, kto rozpoczyna rozmowę ? uczeń czy egzaminator. Uczeń może uzyskać po 3 punkty za każde zadanie (jeden poprawnie zrealizowany myślnik to jeden punkt).
Opis obrazka
Następnym zadaniem jest opis obrazka i odpowiedź na dwa pytania zadane przez egzaminującego. Uczeń wcześniej może przygotować się do opisu. Wypowiedz powinna uwzględnić opis sytuacji, przedmiotów i osób przedstawionych na ilustracji, nie musi być jednak bardzo szczegółowa. Zadawane pytania ma na zestawie tylko egzaminator i uczeń powinien odpowiedzieć od razu. Pierwsze z nich odnosi się ściśle do obrazka, drugie dotyczy tematu ilustracji i może odnosić się do osobistych doświadczeń. W tej części można uzyskać 6 pkt (dwa za obrazek i po dwa za pytania). Na końcu uczeń jest oceniany za umiejętności językowe. Punktacja ta wynosi 5-0 pkt. Egzaminatorzy biorą pod uwagę przede wszystkim jasność przekazywanych informacji. Umiejętności językowe oceniane są łącznie za wszystkie zadania
Kolejność wykonywania zadań zależy od ucznia. Warto pamiętać,że na egzaminie nie można korzystać ze słowników i innych pomocy naukowych.
Maksymalnie można uzyskać 20 pkt. Aby zdać trzeba zdobyć 30% czyli 6 pkt.
www.e-angielski.com/egzaminy-z-jezyka-angielskiego/matura-ustna-z-jezyka-angielskiego-na-poziomie-podstawowym
Przykładowe dialogi:
1.Podczas pobytu w Londynie planujesz spędzenie weekendu w Brighton.Dowiedz się w informacji turystycznej o;
-dojazd na miejsce środkami komunikacji publicznej;
-możliwość rezerwacji taniego zakwaterowania;
-atrakcje turystyczne Brighton.
2.Jesteś na kursie językowym w Anglii.W wolnym czasie chcesz iść na basen.Dowiedz się od opiekuna grupy:
-gdzie znajduje się najbliższy basen:
-w jakich godzinach jest otwarty;
-ile kosztuje wstęp dla studentów;
3.Jesteś w Londynie i poszukujesz mieszkania do wynajęcia.Telefonujesz pod numer który znalazłeś/-aś w ogłoszeniu.Spytaj o;
-lokalizację mieszkania;
-umeblowanie;
-cenę wynajmu;
4.Cudzoziemiec mówiący/Cudzoziemka mówiąca po angielsku wynajmuje u Ciebie pokój.Udziel mu/jej informacji;
-jak dotrzeć do najbliższego banku
-gdzie najlepiej robić codzienne zakupy
-czy w sklepach można płacić kartą kredytową
5.Amerykanin/Amerykanka,którego/którą poznałeś/-aś na
pragnie odwiedzić Cię w Polsce.Telefonuje chcąc ustalić termin wizyty.
-Powiedz,jaki termin jego/jej przyjazdu jest najdogodniejszy
-spytaj o planowaną długość pobytu w Polsce
-doradź jakie ubranie powinien/powinna zabrać ze
pogodę.
6.Chcesz wynająć pokój w hotelu Exeter. Dzwonisz do hotelu.
-Zapytaj jakimi pokojami dysponują
-Dowiedz się o cenę pokoju który Cię interesuje
-Spytaj o dodatkowe ulgi w hotelu.
7.Starasz się o prace w międzynarodowej firmie.Rozmawiasz z potencjalnym pracodawcą.
-Przedstaw swoje kwalifikacje
-Powiedz,dlaczego interesuje Cie ta oferta
-Przedstaw cechy charakteru predysponujące Cię do tej pracy
8.Jesteś w Londynie. Chcesz zmienić rezerwacje biletu. Dzwonisz do przedstawiciela British Airways.
-Podaj szczegóły dotyczące aktualnego biletu.
-Spytaj o najbliższe wolne terminy lotu do Polski
-Dokonaj rezerwacji
9.Jesteś w muzeum w Londynie. Rozmawiasz z osobą oprowadzającą turystów.Dowiedz się;
-Gdzie możesz zobaczyć interesującą Cię kolekcję
-Czy wolno robić zdjęcia w muzeum
- O możliwość kupna pamiątek
10.Na wakacjach poznajesz cudzoziemca/cudzoziemkę i chcesz się coś o nim/niej dowiedzieć. Spytaj go/ją;
-skąd pochodzi
-czym się zajmuje
-na jak długo planuje swój pobyt w Polsce
11.Spędzasz wakacje w Londynie. Chcesz wybrać się na wycieczkę nad morze.Rozmawiasz z pracownikiem biura podróży.Dowiedz się;
-jaką nadmorską miejscowość poleca
-jaka jest cena trzydniowej wycieczki
-co jest wliczone w cenę
12.Jesteś na kursie językowym w Anglii. Telefonujesz do kina,żeby dowiedzieć się;
-jaki jest repertuar na nadchodzący weekend
-o godzinę projekcji filmu,który Cię zainteresował
-o cenę biletu
13.Przyjechałeś/-aś na kurs w szkole językowej w Bournemouth.Dowiedz się od opiekuna grupy;
-co można robić w wolnym czasie
-czy planowane jest zwiedzanie Londynu
-gdzie można najtaniej zrobić zakupy
14.Rozmawiasz z turysta/-ą z USA na ulicy w Twoim mieście.Poinformuj ją/go;
-jakim autobusem dostać się na dworzec kolejowy
-ile czasu zajmie dojazd na dworzec
-ile kosztuje bilet autobusowy
15. Jesteś w dużej księgarni w Londynie . Chcesz kupić książkę , ale nie możesz jej znaleźć na półkach spytaj sprzedawcę :
- gdzie szukać interesującej cię pozycji
- jaka jest jej cena
- czy można płacić kartą kredytową
16. Masz odebrać z lotniska kolegę / koleżankę z Australii , którego / -ą znasz z korespondencji . Rozmawiasz z nim / nią przez telefon kilka dni przed jego / jej przylotem
- spytaj o godzinę przylotu
- dowiedz się jak możesz go / ją rozpoznać
- zaproponuj miejsce spotkania na lotnisku
17. Dzwonisz do szkoły językowej w Brighton dowiedz się o
- cenę dwutygodniowego kursu
- terminy kursów wakacyjnych
- rodzaj zakwaterowania
18. Rozmawiasz z urzędnikiem imigracyjnym na lotnisku
Powiedz :
- jaki jest cel twojej wizyty w Wielkiej Brytanii
- gdzie się zatrzymasz
- jaką kwota pieniędzy dysponujesz
19. Twój znajomy / twoja znajoma z Anglii wrócił / - a z tygodniowego pobytu w górach . Zapytaj ;
- czym podróżował / - a
- gdzie mieszkał / - a
- jak spędzał / -a czas